03.07.2001

Вправа до блоку “Діалог різноманітностей”

Ґендерний пасьянс

МЕТА:
1. Визначити фактори, які найбільше впливають на формування ґендерне справедливого суспільства.
2. Спробувати досягти консенсусу в групі щодо пріоритетності шляхів досягнення ґендерної рівності.

ОПИС ВПРАВИ:  25 – 40 хвилин
Об’єднайте присутніх в малі групи так, щоби кожна група мала по 4 гравці. Роздайте в кожну групу по комплекту карток (21 штука плюс 1 без напису). Роздайте комплект з 21 картки, залишивши 1 в середині, на “прикуп”, поруч поклавши ще й картку без напису. Кожна і кожен матимуть по 5 карток на руках.

Попросіть кожного і кожну розкласти свої картки в порядку зростання пріоритетності запропонованого в картці рішення, починаючи з найменшого. Одна картка в прикупі може бути обмінена один раз кимось з гравців, якщо в неї чи в нього є одна картка, якій вони не можуть знайти відповідного місця в ряду пріоритетів.
Чиста картка може знадобиться, якщо в процесі обговорення група вирішить, що варто написати ще одне важливе положення про досягнення ґендерної рівності.

Зіграйте в пасьянс в малих групах, викладаючи по черзі по одній картці, починаючи з найменшої.
Виклавши перший раз всі 4 картки, слід за допомогою консенсусу знайти одну картку, яку група вважає найпріоритетнішою з цього кола.
Так повторюється 5 разів. В результаті в малій групі залишається 5 карток, які відображають пріоритети цієї групи.

Повторіть п. 3 у великій групі, пропонуючи картки від малих груп.
В результаті дискусії у великій групі також має залишитися 5 карток.
Підведіть підсумки.

НОТАТКИ ТРЕНЕРУ:
Важливо, щоби при обговоренні, особливо у великій групі, не виникло суперечки. Бажано зберігати конструктивний підхід, заохочуючи до пошуку спільних засад, а також намагаючись обирати узагальнюючі положення, а не специфічні. У випадку небажання всієї групи погоджуватися щодо окремих положень, можете запропонувати залишити обидва, наголосивши в підсумках, що не може бути одного чи навіть 5 шляхів рішення такої серйозної проблеми. Їх набагато менше, але така робота допомагає нам визначати конкретні  і спільні кроки.

 

Положення для карток

Жінки повинні грати першорядні ролі в прийнятті рішень

Жінки і чоловіки повинні розподіляти між собою хатню працю

Повинні долатися стереотипи другорядних і підлеглих ролей

Жінки повинні також вважати здобувальницями

Повинні існувати закони про рівність статей

Жінок не повинні вважати слабкою статтю

Жінки повинні підвищувати власну самооцінку

Повинні зникнути уявлення, що чоловіки – полювальники, а жінки – “дичина”
Повинен бути визначеним внесок жінок в економіку

Традиції повинні бути переглянуті з позиції ґендерної справедливості

Чоловіки не повинні зневажатися за виконання хатньої праці

Чоловіки повинні мати моральне право на емоції, сльози тощо

Повинні існувати ґендерно нейтральні і ґендерно сенситивні підручники

Пріоритети в точних науках не повинні віддаватися хлопцям

На уроках фізкультури не повинен відбуватися розподіл видів спорту на «дівочі» і «хлоп’ячі»

Майбутніх батьків треба готувати і вчити партнерським стосункам

Жінки не повинні пояснювати свої помилки статтю

Жінки повинні пам’ятати про важливість освіти та достойного фаху для рівних стосунків

Жінки не повинні зациклюватися на домашньому господарстві

Жінки не повинні боятися чоловіків, а пам’ятати про свої права

Чоловіки повинні заперечувати сексизм інших чоловіків